Zadania dla kolonistów do wykonania jeszcze przed koloniami

MUSZYNA 2023

„Razem z Aniołami skrzydła rozwijamy”

1.Sprawdź na mapie, gdzie leży Muszyna i wyszukaj kilka informacji o niej i okolicach (Krynica Górska, Kamianna, Powroźnik, Jaworzyna Krynicka). Odszukaj je na mapie.

2.Wyszukaj, gdzie leży Słowacja i znajdź podstawowe informacje o Słowacji (np. flaga, stolica, granica z Polską, waluta, zamek w Starej Lubowni)

3.Wyszukaj przysłowia i powiedzenia, hasła ze słowem "Anioł"

4.Napisz wiersz lub opowiadanie na temat Aniołów.

5.Wyszukaj kilka scen biblijnych, w których występuje Anioł/Anioły. Wykonaj ilustrację chociaż jednej z nich.

6.Jeżeli chcesz wziąć udział w Festiwalu Piosenki to wybierz piosenkę zawierającą słowo "ANIOŁ".

7.Ułóż rymowankę lub wiersz związany z kolorem Twojej grupy.

8.Ogłaszamy 3 konkursy o Aniołach z NAGRODAMI. Możecie wziąć w nich udział razem z Rodzicami:

1)praca plastyczna: „Mój Anioł Stróż”

2)fotografie „Anioły na Targówku”

3)Konkurs rodzinny fotograficzny „Polskie Anioły”, które znajdziesz podczas wakacji. Podsumowanie i rozdanie nagród podczas Spotkania Pokolonijnego we wrześniu.

Mile widziane będą prace w postaci kolażu.

Informacje, które przygotujecie mogą być w postaci prostego albumu.

Zadania są do wyboru i dla chętnych, ale zachęcamy do ich wykonania, aby być przygotowanym do kolonii.

Za przygotowane w Warszawie zadania otrzymacie na kolonii MARKI do sklepu kolonijnego.

*

Pamiętaj o stroju w kolorze grupy.

Załóż chociaż jeden element tego stroju na drogę na kolonie.

 

Pamiętaj o stroju w kolorze grupy!

SPIS RZECZY PODSTAWOWYCH DO ZABRANIA PRZEZ KOLONISTĘ:

  • legitymacja szkolna
  • piżama lub dwie
  • dres
  • skarpetki i bielizna w miarę możliwości na każdy dzień, lub kilka par do ewentualnego przeprania
  • kostium kąpielowy, duży ręcznik
  • kurtka ciepła i przeciwdeszczowa lub peleryna
  • ciepły sweter
  • 2,3 pary wygodnych butów (w tym obuwie do pieszych wycieczek)
  • kapcie, klapki pod prysznic
  • strój odświętny (na niedzielną mszę św.)
  • strój w kolorze grupy,
  • koszulki z krótkim rękawem
  • długie spodnie (2, 3) pary, też dresowe
  • przybory toaletowe (mydło, szczoteczka, pasta do zębów, szampon, rolka papieru toaletowego
  • szczotka/grzebień, frotki, spinki do włosów
  • dwa ręczniki do kąpieli
  • 2 nakrycia głowy - przeciwsłoneczne oraz na chłodne dni
  • okulary przeciwsłoneczne
  • krem z filtrem przeciwsłonecznym
  • bidon (0,5 -1 l)
  • plecaczek
  • chusteczki higieniczne
  • kilka spinaczy do bielizny
  • 2-3 wieszaki na ubrania
  • poduszeczkę (jasieczek) do pociągu
  • swój lek w razie choroby lokomocyjnej
  • worek /torebka na rzeczy brudne
  • worki/torebki na brudną bieliznę, buty itp.

Pamiętaj o stroju w kolorze grupy!

SPIS RZECZY UZUPEŁNIAJĄCYCH

  • różaniec, książeczka do nabożeństwa
  • koperty, znaczki pocztowe, notes, długopis
  • książki do czytania, ew. planszowa gra towarzyska

NA KOLONIE NIE ZABIERAMY:

  • ostrych i niebezpiecznych przedmiotów
  • cennych rzeczy np. komputerów, tabletów, aparatów fotograficznych, inne (nie ponosimy odpowiedzialności), dzieci nie będą miały możliwości skorzystania z nich.
  • sugerujemy, aby dzieci nie zabierały telefonów komórkowych, bardzo przeszkadza to w realizacji programu kolonii (jeżeli już zabiorą to będą mogły korzystać z telefonów tylko w wyznaczonych godzinach, po kolacji lub okazjonalnie w czasie wyznaczonym przez wychowawcę.
  • prosimy, aby dzieci nie miały za dużo pieniędzy, sugerujemy, aby kwota, którą będą dysponowały nie przekraczała 250 zł.

Tegoroczne kolonie organizowane są w terminie 15-27 lipca 2024 r. w Domu Wczasów Dziecięcych w miejscowości Porąbka w Beskidzie Małym.

Rodziców zainteresowanych wakacyjnym wyjazdem dzieci i młodzieży na parafialne kolonie, zapraszamy na zebranie, w dniu 15 lutego (czwartek) o g. 19.00.

II Zebranie kolonijne dla rodziców odbędzie się 29 lutego o g. 19.00

 

LP Imię Nazwisko Grupa
1 Katarzyna B. 1F
2 Julia K. 1F
3 Gloria K. 1F
4 Józefina L. 1F
5 Janina Ł. 1F
6 Hanna M. 1F
7 Sandra M. 1F
8 Helena M. 1F
9 Joanna O. 1F
10 Aleksandra S. 1F
11 Natalia S. 1F
12 Sandra S. 1F
13 Antonina Ś. 1F
14 Wiktoria T. 1F
15 Marta Z. 1F
16 Zofia K. 2C
17 Joanna L. 2C
18 Aleksandra M. 2C
19 Michalina M. 2C
20 Zofia N. 2C
21 Amelia N. 2C
22 Rozalia N. 2C
23 Olena P. 2C
24 Nina S. 2C
25 Aleksandra S. 2C
26 Paulina W. 2C
27 Nina W. 2C
28 Sandra Z. 2C
29 Sara Z. 2C
30 Aleksandra Z. 2C
31 Barbara A. 3R
32 Lena C. 3R
33 Helena M. 3R
34 Maja M. 3R
35 Zofia M. 3R
36 Milena M. 3R
37 Gabriela M. 3R
38 Iga M. 3R
39 Natalia R. 3R
40 Dominika S. 3R
41 Gabriela S. 3R
42 Małgorzata Ś. 3R
43 Zofia Ś. 3R
44 Zuzanna Ś. 3R
45 Anna Z. 3R
46 Krzysztof B. 4N
47 Maksymilian J. 4N
48 Franciszek K. 4N
49 Oskar K. 4N
50 Hubert K. 4N
51 Piotr K. 4N
52 Szymon K. 4N
53 Kacper K. 4N
54 Piotr M. 4N
55 Piotr M. 4N
56 Rafał S. 4N
57 Grzegorz T. 4N
58 Wojciech W. 4N
59 Dawid W. 4N
60 Rafał Z. 4N
61 Grzegorz D. 5Y
62 Antoni L. 5Y
63 Antoni Ł. 5Y
64 Mateusz M. 5Y
65 Wojciech M. 5Y
66 Franciszek M. 5Y
67 Michał M. 5Y
68 Dominik S. 5Y
69 Tomasz S. 5Y
70 Wojciech Z. 5Y
71 Jacek B. 6Z
72 Krzysztof B. 6Z
73 Józef K. 6Z
74 Franciszek M. 6Z
75 Jan M. 6Z
76 Filip N. 6Z
77 Vladyslav P. 6Z
78 Julian S. 6Z
79 Juliusz W. 6Z
80 Tymoteusz W. 6Z
       

Zapraszamy do śledzenia aktualności, gdyż tam pojawiają się ważne i pilne informacje.

 

Parafialne Kolonie Letnie

Porąbka 2024

Motto

Z muzyką w góry i do Góry

Organizator

Parafia św. Marka Ewangelisty
Świetlica "Pod Aniołem"
ul. Zamiejska 6, 03-580 Warszawa
tel. (+48) 578-904-902
Kontakt:
Teresa Tymosiewicz – Muszel, tel. 696 132 646, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Patrycja Legutki, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Termin

15 lipca (poniedziałek) – 27 lipca (sobota) 2024 r - 13 dni

Miejsce Pobytu

Powiatowy Zespół Placówek Oświatowych DWD w Porąbce
Wielka Puszcza 91, 43-353 Porąbka
tel. 33 810 60 04, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Placówka położona jest na terenie przyjaznym ekologicznie w Beskidzie Małym w malowniczej Dolinie Wielkiej Puszczy w bezpośrednim sąsiedztwie lasu. Teren jest bezpieczny, ogrodzony, bez zagrożeń środowiskowych.

Placówka Posiada

  • Ogrodzony teren rekreacyjny o powierzchni 1 ha z boiskiem asfaltowym oraz nowoczesnym boiskiem z nawierzchnią poliuretanową
  • Kontener sanitarny (3 ubikacje, 2 kabiny prysznicowe)
  • Miejsce na ognisko lub grilla
  • Plac zabaw z wyposażeniem ogródka jordanowskiego
  • 180 miejsc w pokojach 14-osobowych na dwóch kondygnacjach
  • Łazienki na każdym piętrze
  • Jadalnię na 120 miejsc
  • Własną kuchnię promująca polskie dania
  • Świetlicę ze sprzętem audio-video oraz oświetleniem dyskotekowym (124 m²)
  • 4 klasopracownie (ok. 50 m² każda)
  • 3 pomieszczenia szatni
  • 2 sale konferencyjne
  • Pracownie plenerowe

Program

Na koloniach realizowany będzie program, który łączy elementy religijne, krajoznawczo-rekreacyjne, edukacyjne, artystyczne, sportowe i inne. Oto niektóre z przewidywanych aktywności:

  • Wycieczki piesze
  • Zajęcia na basenie
  • Wycieczki autokarowe edukacyjne z przewodnikiem lub rekreacyjne
  • Warsztaty artystyczne
  • Rozgrywki sportowe
  • Gry terenowe
  • Ognisko
  • Konkursy
  • Inne atrakcje

Wycieczki (Propozycje)

  • Góra Żar (Szkoła Szybowcowa)
  • Leśny Park Niespodzianek w Ustroniu
  • Auschwitz - Oświęcim (dla grup starszych)
  • Park INWAŁD (Ogród Jana Pawła II, Dinolandia, Park Miniatur z Lunaparkiem i Baśniową Warownią)
  • Wadowice

Kadra

Kolonie będą prowadzone przez nauczycieli i studentów z uprawnieniami oraz księdza.

Transport

Pociąg IC bez przesiadek

Harmonogram Spotkań

  • Zaliczkę w kwocie 300 zł należy wpłacić do 26 lutego 2024 r.
  • 29 lutego (czwartek) g. 19.00 – rozdanie karty uczestników.
  • 28 marca (czwartek) g. 19.00 – zebranie kart uczestników i uregulowanie płatności.

Uprzejmie prosimy rodziców o udział we wszystkich zebraniach. Na każdym zebraniu będą przekazywane istotne informacje o wyjeździe uczestników.

Podkategorie